Habe meine D90 gestern bekommen. Ist schon ein gewaltiger Schritt vorwärts verglichen mit meiner D50...
Zur Garantie von Nikon UK gibt es zwei Aussagen auf deren Web:
Local Warranty:
...
Cameras distributed by Nikon UK Limited and purchased in the United Kingdom or Republic of Ireland after September 1st 2007 (and during the duration of the scheme) qualify for a free one year extension to the Nikon Manufacturer's Warranty, if the purchase is registered with Nikon UK Limited within 30 days of purchase.
....
Calumet bezieht von Nikon UK und Calumet verkaufte die Kamera in UK. Schließlich wurde ja in UK via Kreditkarte und in GBP bezahlt.
-> Für mich sind die Bedingungen erfüllt.
Andererseits schreibt Nikon UK noch in einem eigenen Absatz (fast identisch):
Two Year Warranty
...
To take advantage of the extended warranty you are required to register the product within 30 days of purchase. The camera or kit must also have been purchased from 1st July 2007 and have been distributed by Nikon UK & Republic of Ireland .
For details on how to register your product online please click here.
Alternatively you can complete the in-box extended warranty slip (available from 17th September) or telephone 0800 408 5060.
...
Hier ist keine Klausel enthalten, dass die Garantie auf von UK+Ireland Händlern vertriebene Ware und auf UK+Irland Einheimische begrenzt ist. Nur, dass die Kamera von Nikon UK (od. Irland) ursprünglich vertrieben sei.
Registrierung war kein Problem.
Das Beste wäre natürlich, wenn all dies erst gar nicht in Anspruch genommen werden müßte